ХРАНИ, КОИТО ДА ИЗБЯГВАМЕ ДОКАТО КЪРМИМ
16.08.2017
 
                                 













1. РИБИ С ВИСОКО СЪДЪРЖАНИЕ НА ЖИВАК
ЗАЩО – някои риби са с повишено съдържание на живак. Той е невротоксин, който може да увреди мозъка на бебето.
АЛТЕРНАТИВИ – можете да хапвате риби като сьомга, сом, треска, скариди и консерви риба тон. Избягвайте скумрия, акула, риба-меч.
ЧЕСТОТА – можете да ядете риба два пъти седмично.
 
2. ЧАЙ И КАФЕ
ЗАЩО - Когато пиете чай или кафе, част от кофеина остава в кърмата и това прави бебето раздразнително и прекъсва съня му.
АЛТЕРНАТИВИ – можете да пиете билкови чайове – от копър, коприва, канела, които са безопасни. Тези чайове също помагат за отделянето на кърмата и успокояването при никненето на зъбите.
ЧЕСТОТА – една –две чаши на ден.
 
3. АЛКОХОЛ
ЗАЩО – алкохолът в кърмата може да възпрепятства растежа на бебето, също така нарушава режимът на спане и хранене.
АЛТЕРНАТИВИ – може да употребявате напитки за шофьори – безалкохолна бира и т.н.
ЧЕСТОТА –Ако консумирате алкохол по-добре не кърмете бебето.
 
4. ЦИТРУСОВИ ПЛОДОВЕ
ЗАЩО – цитрусите могат да предизвикат стомашно-чревен рефлукс, раздразнения и обриви под памперса.
АЛТЕРНАТИВИ – можете спокойно да ядете манго и ананас.
ЧЕСТОТА – ако обмисляте консумацията на цитрусови плодове ограничете се до една чаша цитрусов сок по време на закуска.
 
5. ФЪСТЪЦИ
ЗАЩО – Ако в семейната Ви история присъстват алергии, избягвайте да консумирате фъстъци, докато не отбиете бебето. Възможно е това да причини сърбежи, хрипове, копривна треска.
АЛТЕРНАТИВИ – можете да ядете лешници или орехи.
ЧЕСТОТА – Ако забележите признаци на алергия незабавно преустановете употребата на ядки.
 
6. ЗЕЛЕНЧУЦИ ПРЕДИЗВИКВАЩИ ГАЗОВЕ
ЗАЩО – Консумирането на храни като броколи, зеле, кълнове, карфиол и подобни предизвикват подуване на стомахчето на бебето.
АЛТЕРНАТИВИ – наблюдавайте бебето за прояви на газове или подуване и преустановете употребата на тези храни.
ЧЕСТОТА – за да установите дали бебето Ви има признаци на алергия трябва да преустановите приема на храни предизвикващи газове за поне две-три седмици.
 
7. ЛЮТИ ХРАНИ
ЗАЩО – лютите храни могат да предизвикат раздразнение у бебето Ви, неутешим плач и много дискомфорт.
АЛТЕРНАТИВИ – търсете пикантни, но не люти храни.
ЧЕСТОТА – ако след хранене установите признаци на раздразнение или подобни, намалете подправките в храната си.
 
8. МЕНТА
ЗАЩО – някои съединения в ментата причиняват намаляване на кърмата или спирането й.
АЛТЕРНАТИВИ – заменете ментата с кориандър или листа на къри.
ЧЕСТОТА – не използвайте листа от мента при готвенето, ограничете чая от мента до максимум чаша на ден.
 
СТАТИСТИКИ
При кърмене с продължителност от 4-12 месеца рискът от рак на гърдата намалява с 11%.
При кърмене с продължителност от 24-48 месеца рискът от рак на гърдата намалява с 25%.
ЗА БЕБЕТО
1. Предпазва бебето от развиването на алергии и инфекции;
2. Може да даде тласък на интелигентността на бебето;
3. Кърменето намалява риска от Синдром на внезапната детска смърт;
4. Удовлетворява емоционалните му нужди;
5. Спомага за развитието на имунната система на бебето;
6. Намалява риска от наднормено тегло с 20-30%;
7. Предлага огромно количество хранителни вещества в правилната пропорция.
ЗА МАЙКАТА
1. Намалява нивата на стрес;
2. Стабилизира развитието на ендометриозата;
3. Намалява риска от появата на рак на яйчниците и гърдата;
4. Стимулира освобождаването на окситоцин в тялото на майката;
5. Окситоцинът стимулира маточните контракции и кърменето;
6. Спомага за намаляване на теглото и предотвратява остеопорозата;
7.Намалява следродилната депресия.
тип статия

Носим усмивки навсякъде, където има бебе!
copyright © Moni 2018
design and develop by
Balkansys.com
Scroll To Top